dinsdag 7 februari 2017

Oekraïne; nieuws van het oostfront

Zoals je weet ben ik niet zo gecharmeerd van het gemanipuleerde nieuws. Er wordt hier over gebeurtenissen veel gelogen, verdraaid en/of gezwegen. Ik probeer niet zoals velen in een illusie te leven, gecreëerd door de media en de politiek. Vandaar dat ik ook niets op heb met de Kieswijzer, het speeltje van de dames en heren beroeps leugenaars, waar de echte maatschappelijke issues niet op voorkomen. De Kieswijzer is net als een lekker bot aan een touwtje, bedoeld om ons, de honden,  de politieke kar te laten trekken.
Ik laat me liever leiden door feiten, hoe lastig het ook soms is die te achterhalen. In deze docu vertelt een Nederlander, die al in oost Oekraïne woonden voor de oorlog daar uitbarstte, over de situatie daar en hoe het nieuws hier verdraaid wordt.