woensdag 1 april 2015

Klepel zonder klok (2)

Ingezonden n.a.v. Niet mijn taak :

hun manier....
Een buurvrouw van verderop kwam langsfietsen, stopte, en zei :  ,,Wat ben jij nou aan het doen man, daar komt de Gemeente toch voor langs?" Ik antwoordde haar met: ,,De verleden tijd van "komt" is "al geweest" buurvrouw en kijk maar eens naar de puinhoop die ze er van gemaakt hebben". Ze keek mij ongelovig aan en vroeg, ,,Maar je gaat dat toch zeker niet allemaal overdoen met een gewone snoeischaar?" ,,Jawel hoor
mijn manier.....
want dit ziet er écht niet uit voor de buurt en die border bij jou achter zal er niet beter uitzien vrees ik." Buurvrouw: ,,Nou, ik begin er écht niet aan hoor! Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt; ze bekijken het maar!" Met dat "ze" bedoelde ze natuurlijk de Gemeente maar dat "ze" zijn ook haar buren rondom en die (be)-kijken het dus ook : de rommelige border. In wezen had ze natuurlijk gelijk maar om daar nou zo overdreven nadrukkelijk mee uit de hoek te komen?! En ze trok een soort gezicht waarover mijn privé Indo-vriend zou hebben gezegd: ,,Kijk uit maat!; verkeerde bek!". En dat, terwijl de hele buurt moet horen en zien hoeveel, en hoe goed zij wel in haar eigen tuin bezig is?! Maar over tuinieren in de mislukte Gemeente border is haar standpunt dus wel duidelijk met: NIMBY oftewel Not in my back yard (niet in mijn achtertuin). Ook hier dus weer een voorbeeld van, zoals Willem het eens noemde: de ‘ikke-maatschappij’. Van de tegenovergestelde betekenis van het woord egoïsme (1 van 2) hebben zulke lieden 'gemakshalve' geen weet, maar heel eerlijk gezegd kende ik het woord altruïsme tot voor kort ook nog niet. Wél heb ik van huis uit geleerd mij zo mogelijk in te zetten voor ‘volk en vaderland’. En daarom stond ik dus met mijn snoeischaartje in de Gemeente border want ik vind, dat je je eigen denken en doen maar niet voortdurend op een weegschaaltje moet leggen. Dat durf ik nog wel hardop te zeggen ook, ondanks het feit dat mijn sterrenbeeld heel toevallig “Libra" = "Weegschaal" is. Wie na deze stichtelijke woorden nou eindelijk wel eens wil weten .... 'waar de klepel hangt', verwijs ik graag naar de video helemaal onderaan op dit adres:
 Klepelmaaier voor quad en UTV | MFP | Logic (handen op de rug, hoor!).
Fan-tilator