vrijdag 10 april 2015

Spul uit Duitsland

remschijven CBX vervangen
Een aantal keren heb ik onderdelen besteld bij Duitse bedrijven. Waarom zo ver? Gewoon omdat het goedkoper is, inclusief de verzendkosten. Kassa! Sommigen vinden er te veel risico's aan vastkleven. Maar tot op heden heb ik slechts één keer een e-mail gekregen, die een nepfactuur bevatte. Het was een soort dreigbrief waarin niet alleen een fors bedrag geëist werd, maar de opsteller mij ook met een rechtszaak dreigde. Dat was even glimlachen van mijn kant en toen heb ik dat bericht maar verwijderd. Op de een of andere manier had dit Schwein mijn e-mailadres weten te bemachtigen. Voor de rest van al die jaren heb ik in Duitsland alleen probleemloos en goedkoop gewinkeld.
Dit keer heb ik een paar nieuwe, geventileerde remschijven met blokken gekocht voor de auto. Na zo'n 150.000 km zijn de huidige aan vervanging toe. Ik ga de schijven na ontvangst er zelf vervangen. Ook dat scheelt weer klauwen met geld. Het is wel een secuur karweitje, want remmen zijn cruciaal voor een auto en vooral mijn gezondheid en die van de inzittenden.
Ik wil daarom natuurlijk ook geen schijven die na een paar keer krachtig remmen krom trekken met als gevolg : trillingen in het stuur als er geremd wordt en minder remmend vermogen. Dus kwalitatief goede remschijven voor een lage prijs. Tot en met vandaag ben ik netjes op de hoogte gehouden over mijn bestelling. Ik heb ook een nummer gekregen om mijn pakketje te volgen in het logistieke traject.