woensdag 29 april 2015

Een cirkel ophogen

Iemand heeft mij gevraagd om de bestrating in haar tuin wat op te hogen. Hier en daar was de boel wat verzakt. In het pad ligt een cirkel, die meer weg had van een trechter. Ook de cirkel was flink weggezakt. Het lastige van het ophogen is dat alle stenen weer op de juiste plek komen te liggen. Alles verwijderen zou kunnen, maar er was geen ruimte om het geheel weer als cirkel ergens neer te leggen.
Vooraf had ik wat foto's gemaakt, maar het display van de camera is veel te klein om als spiekbriefje te dienen. Dus besloot ik maar ring voor ring de boel op te hogen. Een aardige klus, want door de verzakking is de ingenomen ruimte kleiner geworden. Soms leek ik gek te worden van die stenen, maar dan opeens zag ik weer het licht. Ik schat dat ik nog één á anderhalf uur nodig zal hebben om de cirkel weer egaal en rond te hebben. Gene Clark zong ook over een cirkel :