maandag 27 april 2015

Plons, camera in de wc-pot -2-

hij doet het weer
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de camera na de ongewenste duik in het (schone) spoelwater het nog zou doen. Er zit nogal wat elektronica in en dat kan niet zo goed tegen vocht. De dag na de ongewenste duik heb ik de camera weer gebruiksklaar gemaakt. Accu en geheugenkaartje erin en hem aangezet. En jawel, de camera deed het! Alleen ging zijn ooglid niet helemaal open. Een tikje deed wonderen, zodat de lens geheel zichtbaar werd. Het beeld oogt ook normaal. Ik heb toen de datum en tijd ingesteld en wat proefopnames gemaakt. Het toestelletje heeft, net als zoveel mensen met problemen, wat moeite met focussen. Maar ik kan er toch wel weer vrij scherpe foto's mee maken.
Ik heb de camera de dagen erna geregeld op de verwarmingsketel gelegd. En dat heeft geholpen. Ik heb nog een camera, maar die is nogal fors. De grote vierkante tas is ook te groot om aan mijn riem te hangen. Maar misschien kan ik iets fabriceren, zodat Fenna hem kan dragen. Dat beest mag ook wel eens wat doen voor de kost (en inwoning).