maandag 6 april 2015

Oldtimers in Hem - Venhuizen


Vanmiddag zijn we naar d'overkant gereden om daar een oldtimerfestival te bezoeken. Nog voor de Houtribsluizen, dreigden we stil te staan in een file. Gelukkig voor ons en de middenstanders in Bataviastad ging de meute naar de lokale outlet. Dus konden we de flinke rij wachtenden voorbij steken en richting Enkhuizen rijden.
We moesten dit keer aan het eind van de dijk niet rechtsaf naar Enkhuizen, maar voor de verandering linksaf richting Venhuizen. We werden middels borden naar een grote parkeerplaats gedirigeerd. Die bevond zich in een weiland, waar we voor 2 euro de Matrix mochten laten pauzeren. Vandaar liepen we met de stroom mee naar de hallen, waar het evenement plaatsvond. Na het betalen van twee toegangsbewijzen, mochten we naar binnen. Eenmaal binnen genoten we van al dat oude spul : auto's, motoren, bromfietsen, vrachtwagens en tractoren uit vervlogen tijden. Er was ook muziek en zowaar een paaldanseres. De laatste trok veel meer bekijks dan alle anders stands bij elkaar (schat ik zomaar even in). Maar wat wil je in een omgeving waarin de man domineerde. Eigenlijk hoopte ik tussen al die oude voertuigen ook een Magneet bromfiets te ontdekken. Niet zomaar een, maar het model waar ik op rondgereden heb. Maar helaas, er was geen stand van de Magneet bromfiets. Neemt niet weg dat ik volop heb genoten van al dat mooie oude spul. Zo zag ik o.a. ook nog een Fiat 850 (mijn oudste broers eerste autootje) en een mooie Opel Manta, die mij aan mijn jongere broer deed herinneren.