donderdag 23 april 2015

Handige folderkar!



Toen Fenna en ik ’s morgens terugkeerden van de ochtendwandeling, zag ik een mevrouw met een bijzondere karretje. Het was gebaseerd op de bekende rollator, een hulpmiddel dat wellicht ooit de plaats van mijn CBX zal innemen.
De eigenaresse gebruikt het karretje om folders en/of huis aan huis bladen te bezorgen. Op de rollator was een houten frame gemonteerd, waarop aan de ene kant een krat en aan de andere kant een kunststof bak was gemonteerd. Ik vond het creatief genoeg om mevrouw te vragen of ik van haar kar een foto mocht maken. Zoals je ziet vond ze het goed. Misschien een idee voor andere bezorgers. En als je met pensioen gaat, houd je er nog een rollator aan over. Dan hoef je die van je karig pensioentje niet meer te kopen. Zelf heb ik een tijd folders bezorgd met zo'n fietskarretje. Hij was bedoeld voor het vervoer van twee kinderen en had een derde wiel, dat demontabel was. Met die kar heb ik ook met veel plezier gelopen. Later heb ik van die kar een hondenkar gemaakt.