We waren ruim een dag off line. Geen internet, geen tv en geen telefonie. We hadden de huidige provider, Solcon, keurig opgezegd met ingang van 27 april a.s. Morgen, de 24 ste zouden we de nieuwe aansluiting krijgen. Maar tot onze verbazing had Solcon onze verbinding maar eerder afgesloten. Sonja is in haar telefoon geklommen en heeft Solcon aangesproken op de ongewenste daad. Meer dan wat gestamel en 'erg vervelend' kwam er niet uit. Het lukte Sonja de nieuwe provider zover te krijgen dat ie een dag eerder de aansluiting kwam verzorgen.
Om vier uur stond een meneer met zwarte tas en een jongeman aan zijn zijde bij de voordeur. Ik zuchtte en dacht : "Mon Dieu, Jehova's!" Maar toen ik de deur opende, zag ik dat de schoenen van beiden kreukvrij waren. Meneer zei dat hij de monteur was van de nieuwe provider. De jongeman was niet zijn zoontje, maar een stagiair.
Omdat ik gisteravond niet lui voor de buis of achter de pc kon hangen, heb ik de nieuwe apparatuur maar geïnstalleerd. Dus de monteur kwam in een gespreid bedje. De beide mannen waren binnen een kwartier weer vertrokken. En alles werkt! (denk ik, want ik moet de tv nog aandoen). Wat de tv betreft nog even dit. De nieuwe provider, Telfort, stuurt geen analoog signaal mee. Dus aan de andere tv's hebben we nu niets. Maar voor alles is een oplossing. Toch?