dinsdag 14 april 2015

Hoera, een ander achterwiel!

Voor een ander achterwiel ben ik eerst even op een paar advertentiesites gaan kijken. Maar het aanbod was daar minimaal en tamelijk prijzig. Het is namelijk zo, dat mijn fiets zo'n gratis exemplaar is dat je krijgt als je een bankstel koopt. Ik nam hem voor een zeer zacht prijsje en een vriendendienst over van een (nog) oudere buurtbewoner. De fiets was toen nog niet eens volledig afgemonteerd, of wel : nieuw. Dus daar ga ik geen kapitalen in steken.
Gelukkig heb ik ook een aardig netwerk. Onder het motto 'niet geschoten is altijd mis' heb ik maar even wat berichtjes verspreid. En wat denk je? Ik kon een dito achterwiel met tandwielcassette overnemen voor zegge en schrijven 10 hele eurootjes! Het is er wel weer een met een aluminium velg en een snelsluiting, maar dat mag de pret niet drukken.
Weer thuis gleed het vervangende wiel keurig in de achtervork. Alsof ie ervoor gemaakt was. Tijdens een proefrit bleken de versnellingen geen problemen op te leveren. Kortom : ik kan weer fietsen!