zaterdag 3 september 2022

De Digitenne

Dit keer gaat de Digitenne van de bus over naar de caravan. De verhuizing leidt tot wat aanpassingen. Ik heb besloten de antenne op de punt van de voortent te plaatsen. Dat is een kwestie van een pijpje over de verticale punt van de middelste tentstok schuiven, met op het pijpje een ijzeren hoekijzertje gemonteerd. Ik heb gewoon een stukje koper pijp gebruikt en er een 8 mm plug ingepropt. Daar bovenop heb ik een hoekprofieltje geschroefd. Het zit als een huis. Ik kan het pijpje over de pen van de tentstok schuiven en vervolgens de voet van de antenne (zit een sterke magneet aan) op het ijzer plaatsen. Ook die zit dan als een huis. Al vind ik het uiteinde van de tentststok wat aan de korte kant. Maar daar ga ik later wel een oplossing voor bedenken.
De coaxkabel loopt onder de middelste tentstok door naar de caravan. Ik heb het ventilatierooster van de koelkast opengemaakt en zag toen een mogelijkheid om daar de aansluiting voor de kabel naar binnen te maken. Dat heb ik gedaan, nadat ik de kabels op maat ingekort had. Als ik de antenne wil aansluiten, wip ik het roostertje er even uit, pak de stekker en prik ik door het rooster de stekker van de kabel die van buiten komt erin. Daarna plaats ik het roostertje weer. Klaar. Ik hoef dus niet te boren en/of een doos te plaatsen. Het is een kwestie van de stekkers verbinden. Alles doet het, de ontvangst is uitstekend!