maandag 19 september 2022

Ongehoord Nederland

Soms kijk ik naar die zender, als ik op de bank aan de lunch ben. Leuk om eens wat ander nieuws te horen. Vooral nieuws dat niet politiek correct is. Dus bijna al het ON nieuws. Haha! Dit keer weer ophef over ON wegens vermeend racisme. Nou, nou, alsof alleen blanke mensen agressief gedrag vertonen door zwarte of getinte mensen in elkaar te slaan. Dat beeld sluit natuurlijk mooi bij het slavernij verhaal. Maar ook het slavernij verhaal kent blanke slaven en niet enkel zwarte. Het gedrag gebeurt over en weer, maar dat mag dus blijkbaar niet gezegd worden.
Wat vindt de NOS eigenlijk van een programma als Opsporing Verzocht. Daarin komt sporadisch een blank iemand voor. Zijn alleen niet-blanken criminelen? En als het een blanke is, komt ie in 70% van de gevallen uit Oost Europa. Waarom wordt dat programma niet verboden wegens racisme / discriminatie? In beelden over onze gevangenissen ziet het ook letterlijk zwart van de gedetineerden. Moeten zij of een deel van hen zich voortaan blank schminken?
Anti-blank racisme bestaat gewoon. Net als het andere. Hier was/ben ik een zwarte of een Chinees. Op Curaçao was ik plots een stomme witte Hollander. Ach ja, het kan verkeren. Ik geef toe, ik ben verre van woke. Ik ben gewoon een vent. Geen politiek correct mietje of watje. Gelukkig niet. Het is wat het is.