dinsdag 27 september 2022

Oude mensen

Hopelijk mag ik op een andere manier oud worden. Als ik zie hoe ouderen zich soms gedragen vanwege hun hoge leeftijd, dan mag ik blij zijn met mijn gezondheid. Vandaag stond ik bij een kassa te wachten. Het duurde en duurde maar, omdat het afrekenen van een oudere heer veel tijd vroeg. Meneer was zowel in zijn bewegingen als denken erg traag. Gelukkig trok hij zich niets aan van de groeiende rij wachtenden. Ik had met hem te doen, want hij was ook nogal warrig. Af en toe zag ik hem staan denken in de zin van : wat moest ik nu doen? of  : waar was ik mee bezig? Nadat hij zijn pinpas aan het pinapparaat had aangeboden moest hij blijkbaar de pincode ingeven. Toen de medewerkster hem erop attendeerde, vroeg hij waarom ze zijn postcode wilde hebben. Toen meneer alsnog zijn pincode had ingetoetst en alle boodschappen in de tas had gedeponeerd, stond ie weer een tijdje na te denken en te staren. De beide eveneens oudere vrouwen voor mij, hadden net als ik alle geduld. Het gebeuren kwam hen ook bekend over. Een van een keek om en gaf mij met een lach een knipoog. Ik ben er maar van uitgegaan dat het vanwege die oude man is.