maandag 26 september 2022

Minder en toch veel meer

Ons energieverbruik bevindt zich op een aanzienlijk lager niveau dan dat van een eenpersoonshuishouden. Ons verbruik is nog minder geworden vanwege de alsmaar stijgende kosten. Toch moeten we al bijna € 400 per maand gaan betalen. Hoe kan dat? Ik he het altijd al verdacht gevonden, dat we met de nieuwe digitale meters nier meer zelf de standen / het verbruik konden zien. We moeten op een knopje drukken. Dat zou net zo gek zijn als we vroeger naar de energiebedrijf zouden moeten bellen om een meterstand op te vragen. M.a.w. zij vertellen mij wat ik verbruik. Ik weet het, er zijn apparaten om zelf het elektriciteitsverbruik op de voet te volgen. Maar ja, die kosten geld. En zoveel geld hebben wij niet, want dat verdwijnt naar ........ het energiebedrijf. Ik vertrouw het niet.
In het verleden heeft een energiebedrijf al een paar keer geprobeerd ons op te lichten. Men had stiekem 2 termijnen meer afgeschreven.... Een foutje zei men toen. De hoogte van de maandelijkse termijnen zijn ook vele malen hoger dan we in relatie tot het verbruik en de prijzen zouden verwachten. Het verbaast mij niets dat die bedrijven gigantische winsten maken.