zondag 11 september 2022

The Pilgrim Chapter 33

Ergens rond 2009 stuurde ik een aantal lp's van Kris Kristofferson naar een grote fan van hem in Duitsland. Ik had ze dubbel, omdat ik een aantal ervan uit de nalatenschap van mijn overleden broer Ruud had gekregen. Toen ik in de begin tijd op YouTube nog muziek postte door muziek van oude lp's te digitaliseren, maakte ik kennis met een grote fan van Kris. Ze kende enkel de cd's van Kris en toonde veel belangstelling voor de foto's van de hoezen die ik bij mijn video's gevoegd had. Gevolg was dat ik haar de lp's stuurde voor haar KK verzameling in ruil voor verhalen uit de voormalige DDR. Ze reageerde erg enthousiast toen ze de eerste lp op haar vaders oude draaitafel afspeelde. Veel lp's bevatten namelijk nummers, die niet op de cd versies uitgebracht zijn.
Later kwam ik in video's die zij gemaakt heeft foto's van de hoezen van deze lp's tegen. Zoals in deze video. Ze 'knoopt' stukjes uit films aan elkaar en maakt er dan een geheel van.