woensdag 21 september 2022

Geen pieken

Voordat ik weer wat ga roepen : ik lees niet al het nieuws. Er is te veel slecht nieuws. Vandaar. Dus kan het zijn dat ik nogal wat gemist heb. Vorig jaar september werd in Zandvoort de F1 gereden. Sinds die tijd wacht ik op de enorme piek aan coronabesmettingen die voorspeld waren. Inmiddels is er weer een F1 gereden en ook daarover geen nieuws. Maar die was pas vier weken geleden en geen jaar. Dus afwachten maar.
De voetbalstadions blijven volstromen met publiek. De eerdere voetbalwedstrijden met juichend publiek hebben ook niet geleid tot pieken in de besmettingen. En dus ook geen terugval in aantal bezoekers. Er zijn wel pieken in het aantal overlijdensgevallen. Vooral het sudden death verschijnsel zorgt voor een oversterfte.
Hoe anderen het nieuws lezen weet ik niet. Maar als ik lees of hoor, dat Poetin gas en olie gebruikt als wapen dan vertaal ik dat in 'wij, de politiek als klagende bemoeial, willen geen Russisch gas en olie meer kopen' of  'Wij gaan onze eigen economie om zeep helpen.' Met Hongerwinter 2 in aantocht ben ik niet blij met de activiteiten om het klimaat te veranderen. Laat het maar lekker warm blijven.
Het nieuws wordt structureel gemanipuleerd. Daarom vind ik het interessant naar 'buitenstaanders' te luisteren. Het is ook leuk om de waarschuwing van Trump vier jaar geleden weer eens te horen. Inclusief de toen lachende Duitse politici.