dinsdag 27 september 2022

Met een pakje noodlessoep

We hebben hier een blik met een stuk of zes pakjes noodlessoep. Je weet wel, de soep die zo klaar is. Soms gebruik ik die pakjes als basis voor een snelle maaltijd. Maar dan voeg ik er wel andere ingrediënten aan toe, zoals soepgroente (foto). In de vriezer ligt een pakje soepgroenten. Daar haal ik dan wat uit en gooi het bij het kokend water. Er zijn ook pakjes, waarmee je op een snelle manier bami kunt maken. Ook die gebruik ik soms als basispakketje voor een paar borden bami, door ingrediënten toe te voegen. Zelf heb ik een paar keer wat gesnipperde ui, garnaaltjes, knoflook en prei in een wadjan voorgebakken en daar de klaargemaakte bami uit zo'n pakje aan toegevoegd. 
In de vriezer liggen ook pakketjes met porties gekookte rijst. Ook erg gemakkelijk. Het liefst eet ik de soep dan met wat rijst. En natuurlijk sambal! Tegenwoordig moeten we nog meer op het energieverbruik letten dan voorheen. Dus wordt de magnetron veel minder vaak gebruikt. Nu is het zaak benodigdheden 's morgens al uit de vriezer halen om te laten ontdooien. Dus spontaan iets lekkers klaarmaken is er niet meer bij.