vrijdag 27 november 2020

Toch een gesprekje

Gisteren zag ik hem staan. Bij een winkel. Ik groette hem, hoewel hij mij al een paar keer niet gegroet heeft. Vanwege het feit, dat ik zijn mening niet deelde. Wat denk je? Meneer groette mij terug! Ik heb maar gelijk een onschuldig gesprekje aangeknoopt. Back to normal.

Vanmorgen heb ik op verzoek een kerstboompje in een emmer gekocht. Omdat ik geen zin had in sjouwen, ben ik vroeg op pad gegaan. Zo kon ik de bus vlak voor de winkel parkeren. De boompjes stonden buiten. Ik heb met een mondkapje op mijn toet (omdat het moet) eerst de boom betaald. Daarna heb ik er buiten een uitgezocht. Een stel was ook aan het selecteren. Ze hadden een mooi exemplaar in hun handen. Gelukkig besloten ze het weer terug te plaatsen. Hoog op een stellage. Ik heb toen direct ingegrepen en gezegd, dat ik dat boompje wilde hebben. Het scheelde meneer weer tilwerk. Zijn vrouw / partner waarschuwde mij : "Hij is zwaar hoor!" Ik antwoordde lachend : "Daarom heeft mijn vrouw mij gestuurd." Weer bleek zo'n busje handig. Ik liep met de boom naar de schuifdeur, opende de deur en zette de boom binnen. Deur weer dicht, instappen en wegwezen.