maandag 16 november 2020

Belastingdienst

Na het wandelen met Fenna heb ik even een blik geworpen in de schuur. Daar staat de accu op te laden. Toen ik de deur opendeed, zag ik twee groene lampje branden. Hoera! De accu is weer 100% vol. Het laden verliep eerst vlot, maar toen bijna 6 volt was bereikt, leek de naald stil te staan. Blijkbaar wachtte toen het grote werk. Ik ga hem straks weer in de auto terugzetten. Ik was bang dat ie kapot zou zijn. Het is een oudje en hij was helemaal leeg getrokken.
In plaats van te gaan zitten ouwehoeren over allerlei documenten in het kader van de toeslagenaffaire, moet men als eerste de gedupeerden hun belastingschulden c.q. te veel betaalde belastingen terugbetalen inclusief rente en hen schadeloos stellen. Dat alles als 'definitieve aanslag'. Neem daarna de tijd om de kwestie van racisme en discriminatie bij de dienst eens grondig uit te zoeken. Alle verantwoordelijke dienen gestraft te worden. Desnoods met oneervol ontslag. Zowel het kabinet als de Belastingdienst moeten zich doodschamen vanwege hun houding. Die heeft veel weg van huftergedrag. Net zoals met de maatregelen rond het virus laat dit kabinet zien hoe weinig het op heeft met menselijkheid.
Het is maandag, een goed begin. Het halve werk van een nieuwe week zit er al op. Fijne week!