dinsdag 3 november 2020

Blauwe diesel getankt

Hoewel volgens de jaarlijkse apk de uitlaatgassen van onze diesel vrij schoon zijn, heb ik toch besloten een extra steentje bij te dragen aan een schoner milieu.
Vanmiddag, na al het gesjouw met afval, heb ik de tank weer vol gevuld met... blauwe diesel! Geen 100% blauwe, maar 30% om te beginnen. Het is immers een vrij oud motorblok. Alles met mate geldt ook voor dit oudje, dus ook deze verandering van brandstof. De literprijs is weliswaar hoger, maar dat heb ik er wel voor over. Ik bedoel, dan kan ik ondanks de relatief schone uitlaatgassen melden dat ik ook blauwe
diesel tank. Niet dat het tanken van blauwe diesel onze bus meer bewegingsvrijheid zal geven hoor. Nee, zelfs niet wanneer ik 100% Blauwe diesel zou tanken. Ik ben dan ook niet van plan om volledig Blauw te gaan rijden en en me dito te betalen. Trouwens ik wil eerst controleren in hoeverre er ongewenste nevenverschijnselen zijn. Ik ga liever niet louter af op de commerciële verhalen. Ondervinding is de beste leermeester.