maandag 30 november 2020

Maandafsluiting

Het is weer zover, het einde van de mand staat voor de deur. Dat betekent voor mij : opruiming! Of wel : schoonmaak en voorbereiding voor een nieuwe maand.
Als eerste ontdoe ik mijn e-mail van alle gelezen en afgehandelde e-mailberichten. Bijzondere sla ik in een aparte map op. De maandelijkse schoonmaakbeurt, ik gooi ook tussentijds e-mails weg, zorgt ervoor dat mijn laptopje minder belast wordt.
Aan het eind van een maand maak ik ook een nieuwe fotomap aan. De map krijgt de naam van de nieuwe maand, December dus. Al die mappen bevinden zich in de map met de naam Afbeeldingen 2020. Ik heb dus per jaar een map met 12 submappen van alle maanden. Binnen de maand zijn de foto's per dag, op datum, opgeborgen.
Voor de rest is er niet zoveel op te ruimen. Ik houd het meeste dagelijks en wekelijks bij. Dat scheelt erg veel. Vandaar dat wij ook geen voorjaarsschoonmaak kennen.