maandag 30 november 2020

Brrr, koud!

Gisteravond was het al koud buiten. Vanmorgen nog steeds. Gelukkig staat er minder wind, dat scheelt een jas. De boel was wit uitgeslagen, maar zelf hoefden we niet te krabben. Hooguit achter onze oren. Ik las namelijk een stukje over prins Bernhard. De prins is boos. De politieke partij PvdA heeft namelijk een belasting naar hem vernoemd. Het betreft belasting voor pandjesbazen, huisjesmelkers. Daar is de prins niet blij mee. Ik vond de reactie van de prins ook wel interessant. Hij zei o.m. : “Daarnaast vind ik dat ze uit moeten gaan van hun eigen kracht en daarbij niet één persoon moeten betrekken. Los van het feit dat ze mijn naam gebruiken op basis van artikelen in de pers en niet de feiten.
Impliciet zegt de prins in de laatste zin, dat de pers onwaarheden schrijft. Ben ik dus niet de enige met die mening. Opvallend genoeg wordt dat stukje van zijn uitspraken door de nationale zenders weggelaten.