zondag 15 november 2020

Een lege accu

 Ik zeg het maar direct : "Ik ben een beetje dom geweest." Ja, alweer. Ik was vergeten een portier van de auto goed te sluiten. En dus bleef de interieurverlichting branden. Het was overdag toen het gebeurde, dus viel mij het lampje niet op. Omdat ik 's avonds, als ik Fenna uitlaat, niet langs de auto wandel, heb ik het toen dus ook niet gezien. Jammer.
Ergo, een lege accu. Ik heb de accu eruit gehaald en onder de lader gezet. Het etiket geeft niet aan wanneer de accu in gebruik genomen is. Maar de energiebron oogt vrij oud. Neemt niet weg dat de auto altijd keurig gestart heeft. Ik heb een speciale meter om de conditie van de batterij te controleren. Die gaf tussentijds aan dat ie niet zo best is. Hij gaf toen 6 volt aan. Eens kijken hoe de accu er morgen voorstaat.