dinsdag 24 november 2020

Morele chantage

Vaak moet ik slechts glimlachen om bepaalde oproepjes op sociale media. Soms vervelen ze mij. In het algemeen sla ik ze over. Ook al voldoe ik dan niet aan de wens van degene die ze geplaatst heeft en de tekst mij, vanwege mijn weigering, blijkbaar als voorstander van een ziekte als kanker of andere bestempelt. Het lijkt mij sterk als zouden er mensen zijn die voor dergelijke ziektes zijn. Dus al die oproepjes vind ik per definitie onzin.
Het zelfde als het gaat over 'vrienden'. Als zo'n verklaring niet gedeeld of  geliket wordt door een vriend, ben je blijkbaar geen vriend meer. Zulke vrienden heb ik liever niet. Die mensen beseffen niet eens dat ze aan morele chantage doen. Ik word al meer dan genoeg gebombardeerd met zinloze informatie, bedoeld om mijn levensstijl te beïnvloeden.