zaterdag 21 november 2020

Dat was pas een Jap -2-

Begin jaren 90 was het weer zover : na tussentijds privé en in een paar leaseauto's met aflopend contract gereden te hebben was het tijd voor een nieuwe leaseauto. Vanwege de zeer positieve ervaringen met stationwagens, zou het ook dit keer zo een worden. Ik ondernam toch weer een poging om bij de Nissan (voorheen Datsun) dealer een nieuwe auto te leasen. Ik zou immers al die jaren flink gespaard kunnen hebben. Maar ook dit keer wilde meneer mij niet helpen, omdat ik volgens hem nog steeds geen geld had. Ik had wel heel veel spullen. Dus liep ik een stukje verder en stak de straat over. Daar, bij een Mazda dealer (Kleijn) bestelde ik een 626 Wagon met een bijna 2 liter motor. Het betrof een luxe uitvoering (GLX) op lpg met sunroof en een trekhaak. Net als bij de Mitsubishi was de lpg tank op de plaats van het reservewiel geïnstalleerd. Zo bleef er veel ruimte in de bak achterin over. Ondanks dat het reservewiel tegen de zijkant van die ruimte gemonteerd was. De Mazda was een geweldige auto. Hij stuurde beter, directer dan de Mitsubishi en was voor de rest z'n evenknie.
Tijdens een verblijf in Zeeland voor een of andere cursus, zijn alle vier de wieldoppen gejat. Vanwege een eigen risico heb ik toen goedkope doppen van een bouwmarkt erop gedrukt. Ook dit contract heb ik niet uitgediend. Vanwege een stille reorganisatie, waarbij men mij wilde ontslaan.