woensdag 18 november 2020

Tegen vaccineren

Nu het vaccin tegen corona voor de deur staat, lees ik steeds meer berichten van huisartsen en andere deskundigen die bezwaren hebben. Ze twijfelen allen aan de manier, waarop het vaccin geproduceerd wordt, de effecten ervan en de veel te korte tijd om het grondig te testen. Het aangekochte vaccin zou meer goede cellen vernietigen dan dat het zou beschermen. De bescherming zou hooguit een paar maanden actief zijn. Sommigen noemen het vaccin zelfs levensgevaarlijk. Soms lees ik columns van huisartsen die zich nogal propagandistisch opstellen. Hebben zij ook aandelen of zien ze hun provisie in rook opgaan? Er zijn er die naar morele chantage neigen. Alsof iemand die zich niet wil laten vaccineren per definitie andermans dood zal veroorzaken. Ik hecht meer waarde aan hoger opgeleide deskundigen, ook al zijn er huisartsen die hun twijfels hebben. Dat geldt ook voor het testen.
Andere deskundigen (op politiek gebied) noemen de epidemie een louter politieke. Veel politici hebben financiële banden met de farmaceutische, de olie- en/of de auto-industrie. Er zijn veel redenen voor mij om me niet te laten vaccineren met dat tech-spul, waaraan bepaalde mensen heel veel geld willen verdienen. Vandaar volgens mij de grote druk om iedereen te vaccineren. Kassa! Iets wat overigens strijdig met de grondrechten van de mens. De morele chantage en daaraan gekoppeld de discriminatie (niet-gevaccineerde uitsluiten) komen mij als zeer bedreigend over. Per slot van rekening is er ook nog zoiets als mijn grondrechten, Artikel 11. Als ik niet kies voor vaccinatie,  mag ik vanwege mijn keus niet gediscrimineerd worden.