vrijdag 27 november 2020

Even soppen

Gisteren hebben we raapjes gegeten. Compleet met een kaassausje, gekookte piepers en... een karbonade. Weet je wat het nou is? Als er vlees gebraden wordt, dan moet ik een beroep doen op mijn zelfbeheersing. Als het vlees in de koekenpan ligt te sudderen in zo'n zeer aantrekkelijk bak en braad badje, dan wil mijn innerlijk een boterham pakken en die in stukjes in dat vet dopen. Om uiteraard vervolgens opgegeten te worden. In de regel doe ik niet aan soppen. Hoewel, sommige kaakjes zijn daar zeer geschikt voor. In de koffie. Als kind sopte ik een snee brood in een beker met chocomelk. Wel meer dan een. Dat vond ik toen lekker. Later niet meer.
Gelukkig kan ik wat eten betreft mezelf aardig beheersen. Ik ga ermee om als een uitdaging aan mezelf. En meestal win ik. Meestal, maar dus niet altijd. En ja, gisteren won ik weer. Omdat de kokkin dat wilde....😁 De raapjes smaakten weer heerlijk.