dinsdag 24 november 2020

Stekker erin!

Het schijnt zo te zijn, dat wanneer ik een accu wil opladen, ik de stekker van de acculader in een contactdoos moet prikken. Bij voorkeur een waar 230volt spanning op staat. Maar dat was deze knutselaar vergeten. Dus bleef de naald van de lader hangen in de beginstand.
Ik ben de huishoudaccu aan het opladen. Hij was 3/4 leeg. Het liefst heb ik volle accu's aan boord. Vandaar. De bus moest wel even van zijn plek af. Hij staat nu achter het huisje. Zo'n vier meter van een wandcontactdoos vandaan, waarin ik het verlengsnoer geprikt heb. Hoewel we zondag j.l. een eindje gereden hebben, heb ik toch ook maar prik op de motoraccu gezet. Ik bedoel, als er toch geladen wordt, dan maar beide accu's. De motoraccu bevatte 11,6 volt. Ruim voldoende voor een start. Een keer goed laden kan geen kwaad, lijkt me.