vrijdag 20 november 2020

Het wordt alsmaar saaier

Ik ben steeds minder 's avonds naar de tv zitten kijken. In plaats daarvan los ik puzzels op of ik zit langer achter of voor(?) de laptop. Bij elke show, spel of praatprogramma draven dezelfde mensen op. Ze delen het grote Goois matras. Praatprogramma's zijn ook erg saai, vanwege dezelfde gasten die de meningen van presentatoren delen.
En dan zijn er nog de programma's waarin het 'zingen' (voor mij is het vaak een schreeuwwedstrijd) vooropstaat. Niet helemaal waar, want achter de schermen wordt eerst beoordeeld of de deelnemer een aangrijpend privéverhaal heeft. En dan heb ik het niet over een gewurgde cavia of zo. Wie geen dramatisch verhaal heeft mag niet meedoen. Gezien de zeer beperkte creativiteit bij de programmamakers, verwacht ik binnenkort een nieuwe 'zangshow' genaamd Ik ruik je stem. Maar het kan evengoed een show zijn, waarin kandidaten naakt zingen.