zaterdag 21 november 2020

Bruine bonen soep met

Gisteren kwam het bij mij op om voor het weekend bruine bonen soep te gaan maken. Dit keer wilde ik van een tip gebruikmaken. Die tip hield in, dat ik door de soep een pakje Ossenstaart soep moest roeren. Je weet wel, van die oplossoep met een smaakje.
Ik ben natuurlijk begonnen met een boodschappenlijstje. Een blik bruine bonen, wat soepgroenten, vlees en een pakje ossenstaartsoep. De rest, inclusief zo'n heerlijke rookworst van Zwagerman, hebben we in huis.

Het vlees, karbonades, heb ik eerst in kleine blokjes gesneden en daarvan een bouillon getrokken. Ik overwoog het eerst nog wat te braden met een gesneden ui. Maar dat heb ik dus niet gedaan. Daarna kieperde ik het blik bruine bonen in de pan. Vervolgens de soepgroenten erin gedaan. Toen heb ik een zakje van de ossenstaartsoep al roerend met een garde erbij gedaan. Als laatste, toen de soep weer op temperatuur was, heb ik de rookworst (in plakjes gesneden) toegevoegd.
Ik moet zeggen dat zo'n pakje ossenstaartsoep erbij zeker niet verkeerd is. Morgen zal de soep nog beter smaken.