donderdag 23 april 2020

Piepschuim is geen plastic

Vandaag wordt het plastic afval opgehaald. Nu is niet alle plastic gewenst plastic. Dus ook hiervoor gelden regels in de zin van wat wel en wat niet in de kliko mag. Zodra de ophaaldienst geweest is, maak ik de straat weer vrij door de kliko's daar weg te halen. Ik zet ze dan dusdanig neer, zodat ze de straat en de uitgangen niet meer blokkeren.
Vandaag is één kliko van de ongeveer 10 stuks niet geleegd. Er hing een kaartje aan, dat aangaf dat het piepschuim niet in de kliko bij het plastic hoort. Ik zag het piepschuim vanmorgen vroeg al, maar ik heb er niets tegen gedaan. Want zo leren de betreffende bewoners er niets van. Soms haal ik een kop (een zak te veel) eraf en doe de zak dan in onze kliko, die niet zo vol is. Maar ik ga geen afval scheiden voor anderen. Dan kan ik aan de gang blijven.