vrijdag 24 april 2020

Bus poetsen

als een spiegel
Het begon met het wegwerken van wat resten siliconenkit op de motorkap. Die zijn daar achtergebleven toen ik de extra ventilatie in de kap aanbracht. Van het een kwam het ander, dus deed ik ook maar een spatscherm. Voordat ik het wist was ik de schaduwkant van de bus aan het poetsen. De bus zelf is schoon, maar 'wat zien ik?! Stof!!' Er ligt  een laag stof op de bus. Dus ik heb hem eerst afgestoft. De restanten kit heb ik eerst laten inweken in het poetsmiddel van Turtle wax. Intussen begon ik elders met het poetsen en uitpoetsen. Omdat het mooie resultaat nogal wat verschil vertoonde met de rest, ben ik maar doorgegaan. Het inweken van de plekken met kit was een goed idee. Ik kon de kit zo wegpoetsen. Dat komt ook omdat het veegvlekken waren. Er was kit gemorst en die heb ik toen direct met een doek weggeveegd.
kleurverschil
Zoals gezegd heb ik enkel de schaduwkant van de bus gedaan. Die lijkt nu een spiegel. Morgen doe ik de andere kant, voordat de zon erop staat. Ik ben al bijna op de helft, de achterportieren moeten ook nog gedaan worden, dus dat scheelt.