zaterdag 25 april 2020

Pepertje valt verkeerd

Birds Eye
Mijn ingewanden kunnen niet alle pepers verdragen. En dus ook niet alle sambals. Zo heb ik onlangs geleerd, dat Jalapeno bij mij niet goed valt. Gisteren proefde ik een ietsiepietse op een stuk pizza. De rest van de pizza was niet 'besmet'. Toch is me dat hele kleine beetje heet mij totaal verkeerd bekomen. Met name mijn darmen protesteerden tot diep in de nacht. Dat beetje Jalapeno joeg elke darmbewoner de stuipen op het lijf en dus richting de uitgang. Nu is het 's nachts lekker stil. Iedereen ligt te slapen. Maar dan klinkt elk geluidje wel 10x harder!
Vanmorgen heb ik subiet gecontroleerd om welke pepers het gaat. Om herhaling te voorkomen. Ik kan veel fijn gemalen gedroogde pepertjes van Birds Eye (Afrikaans) verwerken in voedsel, zonder daar enige last van de te hebben. En toch zijn die Afrikaantjes superheet. Terwijl ik met gewone sambal oelek of badjak al voorzichtig moet zijn.