woensdag 29 april 2020

Met en zonder bescherming

Wat me nou opviel toen ik het fotoalbum ging ophalen, was dat bij de betreffende afdeling het personeel zwarte handschoenen droeg. Geen mondkapjes. Er werd voor de balie keurig afstand gehouden. Het was er weliswaar niet druk, maar toch voeg ik me af, waarom daar een aantal klanten per se een tweede persoon naast zich hadden staan. Ik zou buiten blijven staan wachten. Dat zijn we toch al gewend. Als we met vakantie zijn, gaat Fenna vaak mee. Als we boodschappen gaan doen, blijf ik meestal met Fenna in of bij de bus of fietsen wachten. Als ik per se ook die winkel in wil, dan ruilen wij van taak. Dus apart winkelen is niet nieuw voor ons.
Maar goed, op de fotoafdeling dus handschoenen aan. Aan de buitenkant van de winkel bevindt zich een apart loket, waar men warme snacks kan kopen. Het viel mij op, dat het personeel achter die balie geen handschoenen en geen mondkapjes droeg. Ik zag wel dat ze de snacks heel kunstig met het papieren zakje oppakten en niet met hun gezicht boven de snacks hingen. Maar toch, ik vind het vreemd. Ik ben benieuwd waarop dit beleid gebaseerd is. Ik ben ten slotte geen bacterioloog, maar wel een consument annex potentieel slachtoffer.