dinsdag 28 april 2020

Al is de leugen nog zo snel

Vanmiddag had ik een afspraak met iemand. Meneer wilde iets wat ik had aangeboden eerst zien. Hij beloofde rond 15.00 uur te komen. Dus hield ik daarmee rekening. Om 13.45 uur krijg ik een berichtje, met de vraag : "Niemand aanwezig op het adres?" Ik antwoord : "Ja hoor",  en geef nogmaals het adres door. Rond ons huisje zie ik niemand. Fenna is stil. Meneer beweerd vervolgens een kwartier voor de deur gestaan te hebben. Ja, ja. Toen ik reageerde dat ik in die tijdperiode niemand had gezien of gehoord (bel), werd het een tijdje stil. Anderhalf uur later seint meneer dat hij afziet van de bezichtiging.
Meneer is helemaal niet in de buurt geweest. Hij had natuurlijk van mij ook gewoon mogen berichten, dat het niet door zo gaan. Daar is toch geen leugen voor nodig? Sommige mensen doen wel heel erg moeilijk om heel snel door de mand te vallen.