maandag 27 april 2020

Geluiden van Koningsdag

Zittend in de tuin in het zonnetje luisteren we naar de geluiden van Koningsdag 2020. Wat verderop bevindt zich een wooncomplex voor mensen met een beperking. Daar begon in een feestelijk uitgedoste tuin een dj muziek te draaien. Maar eerst : het Wilhelmus. Het heeft wel wat hoor. Vooral omdat ik een aantal bewoners ken. We begroeten elkaar over en weer en toen de Corona uitbrak kreeg ik zelfs adviezen van hen. Ze klonken erg bezorgd en spraken over afstand houden, niezen en hoesten in de elleboog en het handen wassen. Ik krijg altijd een bijzonder gevoel als ik ze ontmoet en even een praatje maak. Vaak staan ze op de bus te wachten als Fenna en ik 's morgens tegen half negen passeren. Als ze al in het busje zitten, wordt er enthousiast gezwaaid. Vandaag vieren ze uitbundig Koningsdag. Het is hen gegund.