woensdag 6 april 2016

Panama Papers

Gut, men heeft weer iets ontdekt op financieel gebied. Niets nieuws onder de zon. Trouwens wat is er verkeerd aan sparen en zaken doen in het buitenland? Geld wegsluizen? Welk geld? Zwart geld, dat zou kunnen. Maar gewoon spaargeld wegsluizen heb ik geen problemen mee. Anders word je hier kaalgeplukt. Belasting betalen over iets waar je al belasting over betaald hebt. Afgezien daarvan, je geld is hier bij onze banken ook niet bepaald in goede handen. Nog even en we moeten rente betalen aan de bank. Dan gaan velen terug naar de ouwe sok. Dag bank!
Ik zie het hele gebeuren als louter gezeur. Kinnesinne. Het doet me denken aan de buurtwinkel, die door de super verdrongen wordt. Ook dan hoor je mensen roepen, dat ik bij die buurtwinkel moet blijven kopen. Maar ook ik ben geen dief uit eigen portemonnee.
Zouden degenen die de informatie gelekt hebben nu ook vervolgd gaan worden? Net zoals Wikileaks oprichter Julian Assange en andere klokkenluiders?
Als al die rijken der aarde hun geld uit Panama weghalen, staat Panama in het rood. Hé, Panama Red! Een (1973) nummer van New Riders of the Purple Sage :