woensdag 13 april 2016

Hondje pesten

hondje vermaken
Omdat de hond van de buurvrouw geregeld aansloeg, ben ik even poolshoogte gaan nemen. Buiten zag ik twee kleine kinderen, die de hond aan het pesten waren. Het beestje was in de tuin, die omheind is met een schutting. Ze trapten tegen de schutting en maakten rare geluiden. Ik vroeg hen dat niet meer te doen. Ze renden snel weg. Het waren de kinderen van het Syrisch gezin, die normaliter als de dood voor honden zijn.
Niet veel later hoorde ik de hond weer tekeer gaan. Fenna begon ook te grommen. Ik ben maar even omgelopen, zodat ik de kinderen kon opvangen. Toen ze na hun plagerij wilden wegrennen, zagen ze dat ik hen de weg versperde. Daar schrokken ze nogal van. Ik heb geprobeerd hen dat plagen te doen stoppen. Zichtbaar geschrokken ging het tweetal naar huis.
Ik heb er geen moeite mee als die twee zich thuis zouden gaan beklagen. Ik heb hun vader al een paar keer gesproken en die zal zeker begrip opbrengen voor mijn optreden.