woensdag 20 april 2016

Met het OV mee

Afgelopen week heb ik mijn NS kaart verlengd. Voor 50 euro/jaar krijg ik 40% korting op een kaartje. Het OV bevalt mij prima. Ik hoef niet tijdens de spitsuren te reizen, tussen al die carrièrejagers en studenten. Als stok achter de deur krijg ik geen 40% korting als ik dat wel zou doen.
Wat mij vaak opvalt in het OV is, dat veel reizigers de buschauffeur niet groeten als ze in- of uitstappen. Ik kan daar nog steeds niet aan wennen. Ze lopen vlak langs die man of vrouw en toch niets (terug)zeggen tegen zo'n dienstverlener.
Het lijkt mij een goede zaak om die chipautomaten in de bus wat aan te passen. Bij degene die niet groet wordt 10 eurocent extra afgeschreven. De opbrengst gaat naar het jaarlijks feestje van de chauffeurs. Dat verdienen ze wel met zo'n beroep. En.... de aso's doen dan toch iets sociaals.