Vanmorgen heb ik de bedrading van de CBX doorgemeten. Aan de achterkant doen de kentekenplaat- en achterlicht het namelijk niet. Aan de voorkant laat het parkeerlichtje het ook afweten. Hum, een teken aan de wand? Vanmorgen heb ik een nieuw lampje in de kentekenplaatverlichting gedraaid. Dat gaf geen verbetering. Ik dacht dat die lampjes misschien in serie geschakeld waren. Nee dus.
Ik heb maar eerst de grote lamp uit de koplamp verwijderd. Zo'n ding trekt in een vloek en een zucht de accu leeg. Alleen de dashboard verlichting trekt dan wat stroom. De andere lampjes doen het toch al niet. Ik ben de kabelboom gaan doormeten en kwam er toen achter, dat er helemaal geen spanning op de kabels van de eerder genoemde verlichting stond. Oeps!
Toen ik uit balorigheid wat aan de contactsleutel draaide en de sleutel tegelijkertijd wat heen en weer en op en neer bewoog (met de verlichtingsschakelaar op ON) zag ik dat een van de lampjes af en toe knipperde. Het lukte me bij een bepaalde stand van de contactsleutel de lampjes continu te laten branden. Ik dacht verheugd : "Eureka!", gevolgd door een "Scheisse!" Er zit iets in het contactslot niet goed! Misschien zijn bepaalde contactjes versleten. Een nieuw slot kost 50 euro. Daar gaan mijn kroketten. En dan moet ik zelf de oude demonteren en de nieuwe monteren en aansluiten. Ergens in mijn grijze achterhoofd herinner ik me een eerder akkefietje, dat door dat slot werd veroorzaakt. Misschien wordt het tijd om een logboek van dat oude kreng te gaan bijhouden.