dinsdag 5 april 2016

Hoe ouder, hoe gekker

de wereld. Ik heb altijd gedacht dat met die uitspraak bedoeld werd, dat ouderen minder gevoelig zijn voor wat anderen van ze denken / vinden. Dus durven ze meer qua gedrag. Maar volgens mij gaat het ergens anders over. Over het feit dat ouderen de wereld steeds gekker gaan vinden. In mijn gekkere wereld zie ik steeds meer ongezond levende mensen. Ik zie relatief veel dikke kinderen en jongeren. Tegenwoordig is ook de jeugd gestrest. Logisch, want ze doen al die gekke dingen die ze via hun smartphone voorgeschoteld krijgen . Zonder apps schijnt men niet meer te kunnen leven. Alles moet hen voorgeschreven worden via een schermpje. Met gevolg :  "Sorry ik heb niet ontbeten. Mijn app doet het niet". En anders komt men vanwege een niet functionerende app zeiknat op kantoor, want de app gaf kleding voor mooi weer aan.
Mensen krijgen kinderen, terwijl ze die eigenlijk helemaal niet willen hebben. Wat de zorg betreft, daarvoor worden ze aan andere 'parttime moeders' overgedragen. Want ouders willen gewoon hun ding blijven doen, alsof ze nog vrijgezel zijn. Wie naar een feestje gaat moet eerst een pilletje slikken en alcohol zuipen. Anders wordt het geen leuk feestje.
Er wordt tegenwoordig ook steeds minder gekookt. Fast food is de oplossing. Gezellig winkelen doet men 's nachts via het internet. Wat eten we vandaag? Pizza! Pizza? Pizzaaaaa! Alweer Pizza? Kunnen mamma en pappa soms niet koken? Nee, ze hebben geen fantasie, kunnen niet koken, hebben geen tijd en geen zin in hun verantwoordelijkheden als ouders. Boven alles is het 'Eerst ik.'
Er wordt steeds meer voor de mens gedacht. Ooit was de slogan "ik weet wat goed voor je is" iets van linkse rakkers. Nu zijn het apps die dat beweren.
Als oudere ben ik merkbaar uitgerangeerd. Zelf ben ik opgevoed met o.a. respect hebben voor ouderen. Tegenwoordig zijn ouderen overbodig geworden productiemiddelen. Wegwerpartikelen. We leven in een alsmaar gekkere wereld.