donderdag 14 april 2016

Action nieuws anders gelezen

Vanmorgen hoorde ik een quasi positief klinkend bericht over de winkelketen van Action. Je weet wel, van die supergoedkope hobbelende fietsbanden. Het bericht werd gebracht vanuit een beleving dat het ook goed kan gaan met een winkelketen. De omzet groeit immers flink.
Ach ja, Action. Voor mij had men in dit bericht de naam Action mogen vervangen voor die van de Voedselbank : Het gaat goed met de Voedselbank! De groei van deze bank is aanzienlijk groter dan die van de andere banken. Of wel : dat de omzet van Action zo hard groeit heeft alles te maken met het feit dat mensen steeds minder te besteden hebben. Er was een tijd dat men nogal minderwaardig sprak over winkelketens zoals Albrecht/Aldi, Lidle, Zeeman, Wibra, Kruidvat enz. Dat was nog in de tijd (jaren 70 -80), dat het financieel gezien nog redelijk goed ging in ons land. Maar die tijd ligt ver achter ons. Men heeft steeds minder te besteden en dus groeit de omzet van winkelketens als Action. Tijd voor actie!