dinsdag 19 april 2016

Financiële boeven

Gisteren zag ik in een uitzending van Radar wat gevolgen van het verschuiven van de AOW leeftijd. Zelf heb ik daar ook mee te maken gehad. Ik had naast mijn WAO uitkering een aanvullende uitkering. Voor die laatste had ik me zo'n 10 jaar eerder verzekerd. Toen ik 65 werd, kreeg ik nog geen AOW. Die uitkering kwam pas twee maanden later. Mijn WAO uitkering werd gedurende die tijd gehandhaafd. Mijn aanvullende verzekering stopte, want, zo zei de verzekeringsmaatschappij, die loopt tot uw 65ste jaar. Ik kon hem ook niet met twee maanden verlengen. De polisvoorwaarden noemden inderdaad als einddatum 'uw 65ste jaar'. Dat had moeten zijn 'tot aanvang van uw AOW uitkering'. Gedurende die twee maanden viel ik terug op sec een WAO uitkering. Dat was wel even een aderlating voor mij en weer een 'winst' voor de verzekeringsmaatschappij.