maandag 31 juli 2023

Zo gaat dat

Het is nu pas in het nieuws, maar al drie jaar geleden al ontdekte het Radboudumc, dat een oud medicijn tegen jicht (colchicine) de kans op hart- en/of vaatziektes bij hartpatiënten. Een Amerikaanse farmaceut (natuurlijk) gaat het medicijn produceren, anders verpakken en tegen een veel hogere prijs op de markt brengen. Want aan zieke mensen moet natuurlijk grof verdiend worden.
Nu begrijp ik ook waarom ten tijde van de coronagolf het medicijn ivermectine verboden werd. Dat hielp ook goed tegen het virus, maar was veel te goedkoop. Dus konden bedrijven als Pfizer / Moderna niet alleen een veel hogere prijs bedingen, maar gelijk nieuwe technieken gebruiken (en legaal uittesten op de mensen!) voor de ontwikkeling van de nieuwe vaccins.
Ik ben nog steeds erg blij, dat ik me niet aan dat gevaarlijke Mrna spul heb blootgesteld.
Het geleuter van Frans Timmermans over het klimaat, staat voor mij op hetzelfde niveau als dat van Al Gore : bangmakerij, geldklopperij en bedrog.