maandag 17 juli 2023

Een gasluchtje

Vanwege het gebruik van een skottelbraai hebben we een extra gasflesje gekocht. Zo'n blauw geval van Campingaz. Na gebruik ervan heb ik de drukregelaar verwijderd en de dop weer op de tank geschroefd. 's Avonds, toen we buiten zaten zei Sonja dat ze een gaslucht rook. Zelf rook ik niets, ook niet toen ik aan het tankje snuffelde. De boerderijlucht overheerste nogal. Toen we richting huis vetrokken, heb ik het tankje met de dop erop in de caravan gezet. Weer thuis rook ik toen wel een heel lichte gaslucht in de caravan. Het was niet echt gevaarlijk, hoor. Ik heb de dop van de tank gedraaid (zat er niet echt strak op) en even een sopje over de opening gesmeerd. En ja hoor, tergend langzaam zag ik een zeepbelletje groeien. Heel langzaam maar niettemin : niet goed!
Als ik de dop stevig aandraai, dan lekt er (gecontroleerd) geen gas uit. Ik kan er ook een drukregelaar opdraaien, want dan lekt ie (gecontroleerd) ook niet. We blijven het tankje gewoon gebruiken.