woensdag 12 juli 2023

Wat erg!

Als ik boodschappen doe in de supermarkt, weet ik dankzij mijn hoofdrekenwerk, wat ik bij de kassa zou moeten betalen. Soms zeg ik het totaalbedrag al terwijl de artikelen nog gescand worden. Gewoon voor de lol. Hoofdrekenen is niet bepaald het sterkste punt bij veel jongeren. Soms zie ik prijskaartjes, waarvan ik denk : "Is dit met opzet zo gedaan of is het weer zo'n jong rekenwonder?" In die gevallen is de aanbieding helemaal niet goedkoper, maar zelfs duurder.
Soms zijn prijskaartjes over de oude heen geschoven. Als ik de fel rode of oranje aanbiedingskaart wegschuif, zie ik steeds vaker dat de oorspronkelijke prijs lager is! Volgens mij zijn het stuk voor stuk volgers van Rutte. Dat heerschap heeft liegen en bedriegen als opmaat ingevoerd.
Mede dankzij het povere onderwijs, trappen velen in deze vorm van oplichterij. Zou het rekenwonder de vermenigvuldiging met Google opgelost hebben? Veel diploma's zijn gebaseerd op Google kennis.