zaterdag 15 juli 2023

Foutje mag niet meer

Toen we bij Arnhem komend van de A12 de A50 opdraaiden, keek ik naar de matrixborden boven de weg. Ik zag twee groene pijlen. Het meest rechtse bord was zwart. Ergo : de vluchtstrook was geen extra rijbaan. Dacht ik, want op die baan reed geen auto. Maar verderop zag ik dat het meest rechtse bord ook een groene pijl weergaf. Op het moment dat ik mijn richtingaanwijzer aandeed om naar rechts te gaan werd ik gesneden door een witte Toyota. De Jap ging direct naar de meest rechtse rijbaan, de vluchtstrook. De bestuurder wilde mij blijkbaar attenderen op het feit dat ik niet rechts genoeg reed. Het was wel een idiote actie van hem. Als ik hem geraakt had, was ie van de weg af gevlogen. Verderop zag ik meerdere keren, dat de groene pijlen op de matrixborden niet altijd zichtbaar waren. De borden waren zwart.