zaterdag 8 juli 2023

Dat heb ik weer

Het mag wat negatief klinken, maar zo is het niet het geval. Ik ben namelijk een stel sleutels kwijt. Mijn geheugen laat me weer eens in de steek. Ze zijn van de dakdragers van de Matrix. Binnen mijn manier van werken zou het logisch zijn geweest de set sleutels bij die van de caravan te voegen. Maar dat is dus niet gebeurd. Omdat er ook een inbussleutel bij geleverd was, dacht ik dat ik de set met die inbussleutel in de auto gelegd heb. Het vreemde is nu, dat de inbussleutel wel in de auto ligt, maar de beide sleutels (met 1 reserve exemplaar) van de (gelijke) slotjes van de dakdragers niet. Ik snap er niets van.
Helaas kon men in de sleutelzaak geen sleutel
leveren. Op het slotje zelf staat een nummer, die moet corresponderen met het nummer van de sleutel. Ik kreeg te horen, dat de leverancier van de dragers op basis van de nummers waarschijnlijk (is dus niet zeker) wel een extra set kan leveren. Dus heb ik de leverancier er via een e-mail naar gevraagd. Hopelijk krijg ik maandag een reactie. Omdat ik de beide slotjes niet op voorhand al wilde uitboren, heb ik de beide steunen eens goed bekeken. Mijn analyse leidde tot een geniale (al zeg ik het zelf) oplossing. Met afgesloten toegang tot de kop van de inbusbout, kan ik nu toch de bout strak aandraaien en lossen! Ik ga daar niet verder op in, want dat zou slapende boeven wakker kunnen maken. Zodra ik de sleutels heb kan ik er wel wat meer over vertellen. Ik heb nu ook gezien dat ik het slotje zelfs in z'n geheel zou kunnen verwijderen, door een gat op een andere plek te boren. Maar daarvoor moet de steun wel eerst van de drager verwijderd worden. Onder de overkapping zag ik dat het bijna 100 Fahrenheit of wel bijna 40 Celsius in de schaduw is. Dus ben ik maar niet in de schaduw bezig geweest. 😂 Zo in de zon bezig zijn viel ook niet mee, zeg. Wat warm!