zaterdag 22 juli 2023

Voorkomen is beter

Elkaar groeten schijnt hier een alsmaar groeiend probleem te gaan worden. Soms een ergernis. Het zal mij niets verbazen wanneer ik binnenkort weer voor de rechter moet verschijnen. Het zal dan de derde keer zijn in mijn leven. De eerste twee heb ik weliswaar gewonnen, maar in feite zijn er geen winnaars. Enkel verliezers. Waarvan één met een zak geld. 😐
Mensen doen tegenwoordig zo vreemd, zo chagrijnig. Zelfs als ze niet eens in een scootmobiel zitten. 😂
Ik zal wel aangeklaagd worden wegens mijn storend gedrag. Ik bedoel, ik groet steevast mensen op vriendelijke toon, terwijl ik ze niet eens persoonlijk ken. Dat wordt mij door hen kwalijk genomen. Dat 'goedemorgen' en 'goedemiddag' of 'fijne avond' van mijn kant wordt niet meer in dank afgenomen. Het is voor velen een ergernis geworden. Hoezo 'goede?" of wat 'fijne?' Oké, het gaat slecht in ons landje.
De rechter zal mij ongetwijfeld vragen : "Wat vindt u hiervan, meneer?" Dan zeg ik maar droogjes : "Voorkomen is beter dan ervan genezen, edelachtbare."