zondag 23 juli 2023

Kleppen

Aan de kant van de keuken van de caravan bevindt zich onder het aanrechtblad een ventilatierooster. Op de vloer bevond zich ook een ventilatierooster. Beide (15x25 cm) waren bedoeld voor de originele koelkast, die zowel op 230 als 12 volt en op gas kon draaien. Vanwege het gas moest een goede ventilatie aanwezig zijn. Nu er geen koelkast op de plek meer is, heb ik de ventilatie in de vloer dichtgemaakt. Die in de zijwand wil ik wel handhaven, omwille van de reguliere ventilatie. Vaak zit in de deur aan de onderkant een ventilatierooster. Maar bij onze caravan niet. Dat wil ik zou houden, net zoals de ventilatie onder het blad.
Wat ik wel wil gaan doen, is de ventilatie regelbaar maken. Ik wil aan de binnenkant een kunststof rooster met zo'n schuifmechanisme (open en gesloten) tegenaan monteren.
Aan de buitenkant is het rooster deels afgedekt met een klep. Die ga ik maar met lijm vastzetten. Het kleine stuk ernaast wil ik blijven gebruiken voor de coax aansluiting van de tv. 
Een andere klep is die van de 230 volt aansluiting. Hij sluit niet meer. Onderweg zie ik in mijn spiegel het klepje op en neer wapperen in de rijwind. Vanwege de beperkte ruimte overweeg ik met een magneetje het klepje gesloten te houden. Ik plak in de behuizing een licht werkend magneetje en aan de binnenkant van het klepje een plaatring. Zo, ik ben voorlopig klaar met kleppen.