donderdag 14 april 2022

Vettige velg

Zoals voorgenomen ben ik met de velgen van de bus aan de slag gegaan. Toen ik het rechter achterwiel schoonmaakte, viel mij een wat vettige plek op. Het leek van onder het wielkapje vandaan te komen. Het was duidelijk geen remolie, want die had de lak op de velg opgelost. Het was een dikkere vloeistof. Vet dus. Het kan zijn dat het een gevolg is van het bijstellen
van de naven vorig jaar. Het achterwiel had iets te veel speling op de as. Misschien heeft men toen ook extra vet erop gesmeerd of erin gespoten. Achter het kapje is het overigens niet vettig. Ik ga het wiel een keer verwijderen om de situatie beter te kunnen beoordelen. Dat doe ik maar weer bij de loods. Als de zon schijnt. Dat geldt ook voor de velgen aan de linker kant van de bus. Ik ga niet op straat zitten. Er worden al zoveel ouderen aangereden. De velgen aan de rechter kant zijn nu helemaal zwart. Ik heb de kapjes een keer met een kunststofprimer gedaan, maar daarna niet meer op kleur gespoten. Soms duren dingen wat lang bij mij. Vanwege : geen prioriteit.